Logo
Algemeen / 16 jaar geleden

Mental Ray Rendering - Alpha veel te transparant van TGA

Hallo Mede 3D-ers..

Daar ben ik weer met een probleem, sinds kort ben ik gebruik gaan maken van rendering met mental ray. Nu het ik een leader voor een programma in Mental Ray opgezet en wil ik deze als TGA stream met Alpha gaan renderen.

Als test heb ik even 1 frame gerenderd en opgeslagen, maar als ik dit frame open in After Effects kan ik bijna dwars door mijn objecten heen kijken. Dit is in principe logisch als ik de alpha bekijk want deze is ook zo goed als transparant maar mijn frame RGB in de renderview van Max ziet er wel prima uit... weet iemand hoe dit kan?

Ik moet nu namelijk in AfterFX de Alpha 35 x bij elkaar optellen om het goede resultaat te krijgen.

Ik vermoed dat het iets met het meerenderen van reflectie en licht in de alpha te maken heeft.... maar ben er tot nu toe nog niet uitgekomen.

Mocht iemand een goed idee of een andere insteek hebben dan wordt dit zeer gewaardeerd gezien ik met een deadline zit. (dus HELP!!!!).

 Like
Volg
 Reageer
Code
Ik denk dat het een Gamma configuratie probleempje is.
 16 jaar geleden
3ddy
En als dat het niet is, probeer anders eens in tiff te renderen of een ander formaat die alpha ondersteund.
 16 jaar geleden
Bart
Ik denk dat je bij het importeren in AFX de manier waarop ie je alpha moet behandelen verkeerd hebt opgegeven.
Probeer eens met interpret footage om de alpha op straight of juist pre-multiplied te zetten afhankelijk van wat je nu hebt.
 16 jaar geleden
Logo
Dank voor al jullie hulp.. ik ben er uiteindelijk achter gekomen door idd de after effects alpha settings te veranderen. Dit hielp niet en hierdoor ging er bij mij een lichtje branden. Gezien Photoshop hetzelfde probleem had.

Wat bleek nu.... ik heb de materials van de objecten een alpha opacity van 10 procent gegeven.. vandaar de bijna doorzichtige objecten in de alpha (dus dit klopte eigenljk ook wel) en d.m.v. er diverse lampen op te zetten en het material flink wat specular te geven. de helderheid te creeeren in de scene. (er zat een flinke raytrace / refraction / reflection over)

Oplossing.. alle materials 60 ipv 10 % opacity geven en de lampen een stuk minder in intensity maken.

In ieder geval ontzettend bedank voor jullie hulp en slimme meedenken en de snelle reactie.

 16 jaar geleden